Positive reception in Rouen

Our Rouen outing for Mozart’s Enlèvement (as I am now beginning to call it–Entführung, Abduction) has been widely praised, and I got some especially nice mentions this time.

“La soprano américaine  Katharine Dain ne déçoit pas les espérances que son « Marten aller Arten » au concours de Clermont-Ferrand avait fait naître. Avec son chant aérien aux aigus faciles et ses vocalises précises, elle remplit toutes les exigences vocales du rôle.” (“The American soprano Katharine Dain does not disappoint the hopes raised by her “Martern aller Arten” at the Clermont-Ferrand Competition. With precise vocalism and ease in the most precipitous heights, she satisfies every vocal challenge of the role.”) –Forum Opéra

Katharine Dain livre une belle prestation dans le rôle éminemment difficile de Constance. … Elle se délie parfaitement, avec des vocalises très en place, un aigu rayonnant, des assises prometteuses.” (“Katharine Dain makes an excellent impression in the legendarily difficult role of Konstanze. … She unfurls with perfectly-placed vocalism a radiant top and promising low range.”) –Olyrix

“La distribution vocale est de belle tenue, dominée par les voix féminines, de  (Constance) au timbre rond, à la vocalité facile, aux vocalises clairement émises.” (“The vocal complement is dominated by the women: Katharine Dain (Konstanze) of round timbre, easy vocalism, and clearly expressed coloratura.”)ResMusica