First reviews of Entführung

My first Konstanze in Mozart’s Die Entführung aus dem Serail (in January in Clermont-Ferrand, and touring afterwards to Avignon, Rouen, Massy, and Reims) is garnering excellent reviews. Forum Opera says: “hyper technicienne et flamboyante de passion vécue pour un ‘Martern alle Arten’ de haute volée. Cette autre lauréate du 25e Concours de Chant déploie une projection radieuse, qu’elle sublime dans un ‘Ach, ich liebte’ aux fins aigus vertigineux d’une noblesse désespérée qui n’a d’égal que l’admirable puissance dramatique du ‘Welcher Wechsel.'” (“An extreme technician, blazing with passion in a first-rate ‘Martern aller Arten.’ This laureate of the 25th International Competition projects a radiant presence, sublimated from the slimmest vertiginous heights of ‘Ach, ich liebte’ to a desperate nobility which nothing can equal but the admirable dramatic power of ‘Welcher Wechsel.'”)

Ôlyrix says: “Katharine Dain esquisse une Konstanze au timbre charnu. … Les ressources de la voix … recèlent des couleurs qu’il fait bon d’entendre dans l’héroïne mozartienne.” (“Katharine Dain creates a warm-timbred Konstanze. … Her vocal resources … hold all the colors one would like to hear in Mozart’s heroine.”